Entitat
Formació
Tendències

L’Escola Sert aposta pel Mobile Learning

El mobile learning com a model d'aprenentatge continu

La manera d'adquirir nous coneixements i habilitats ha canviat molt en els últims anys. L'ús del mòbil com a eina d'aprenentatge continu, conegut com mobile learning, s'ha estès i està suposant una veritable revolució.

L'Escola Sert està a l'avantguarda en l'aplicació de les últimes innovacions i tendències tecnològiques en l'àmbit formatiu i pedagògic. Un exemple d'aquesta línia estratègica és el mobile learning, un nou paradigma educatiu que ha vingut per a quedar-se.

El gran valor afegit d'aquesta metodologia pedagògica radica en el fet que és capaç de combinar la mobilitat geogràfica amb la virtual, la qual cosa permet a l'alumne aprendre en el lloc i en el moment que desitgi.

Durant el mes de març de 2018 s'ha posat en marxa el primer curs gamificat en format mobile learning a l'escola d'arquitectura Josep Lluís Sert, en el qual el procés d'aprenentatge es realitza a través de dispositius mòbils amb dinàmiques que inclouen el joc.

El 100% de l'alumnat ha definit aquest model de mobile learning com a útil i innovador i afirma haver après amb aquest microcurso.

El repte de la formació mòbil

En el marc del Postgrau de Direcció Immobiliària – ARQInmo impartit per la Escola Sert, es va posar a la disposició de tots els alumnes/as el repte formatiu gamificat denominat “Analista d'operacions i projectes immobiliaris”.

Durant una setmana, els alumnes/as van anar rebent en els seus telèfons mòbils nous continguts del postgrau, oferint-los la possibilitat d'accedir al temari des de qualsevol lloc i a qualsevol hora directament des dels seus smartphones.

Aquest repte de mobile learning va comptar amb diferents recursos audiovisuals que pretenien presentar el contingut d'una forma més amena. Gràcies als punts que s'obtenien de cada lliçó i a les insígnies que desbloquejaven els alumnes/as, es va generar un clima altament motivacional. Per a reforçar el temari, també es va realitzar una sessió presencial amb un expert per a resoldre dubtes.

Aposta pel mobile learning

El 100% dels participants en el repte proposat per l'Escola Sert afirma haver après durant aquest microcurso. Tots ells han definit aquest model de mobile learning com a útil i innovador. A més, afirmen que els agradaria rebre més formacions en aquest format i que recomanarien el curs a col·legues de professió.

Des de l'escola d'arquitectura Josep Lluís Sert ja estem treballant en la preparació de noves estratègies educatives basades en el mobile learning.