Representación de la descarbonización

Curs Taller | Introducció teòrica general. aplicació de la taxonomia ue al sector de l'edificació

Curs-taller sobre la descarbonització d'edificis. Està enfocat a comprendre el context actual dins del marc europeu i a explicar el principi de DNSH.

Aquesta formació equival al mòdul 1 del curs de descarbonització d'edificis.

Lloc: Escola Sert | Carrer Arcs, 1-3. 08002. Barcelona
Modalitat: Presencial i en línia
Edició: 1a
Direcció: Yeny Andrea Márquez Echeverría
Idioma: Castellà
Horaris: Divendres de 15.30 a 18.30 h

Els edificis són responsables d'aproximadament el 40% de les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle (GEI). Per aquesta raó, el sector de l'edificació té un paper fonamental en l'assoliment dels objectius de descarbonització que s'ha proposat assolir la Unió Europea el 2050.

Les diverses directives europees, normatives i estàndards internacionals com ara la Taxonomia UE, l'estàndard LEVEL(s), el Pla d'Acció d'Economia Circular (CEAP), entre d'altres, estableixen criteris que cal considerar en el disseny de qualsevol tipus d'edifici per reduir les seves emissions de CO2e i els seus impactes ambientals. En aquest context, els professionals AEC (Architecture, Engineering and Construction) poden aportar significativament a la descarbonització del sector.

El Mòdul 1 del Curs – Taller de Descarbonització d'Edificis, s'enfoca a comprendre el context actual dins del marc europeu i explicar el principi de DNSH definit per la Comissió, que obliga a realitzar una autoavaluació, mitjançant qüestionari, que asseguri que la inversió no afecta negativament els objectius mediambientals establerts al Reglament 852/2020.

• Presentar el context europeu relacionat amb la descarbonització del sector de l'edificació.
  • Complementeu el Qüestionari DNSH per a un projecte d'edificació.

Destinataris

• Professionals del sector de l'edificació (AEC - Architecture, Engineering and Construction)

Metodologia mixta en format presencial: Aula.

Criteris d'exposició

PParticipativa. Cal portar ordinador per treballar a classes.

Estructura de les sessions

Sessions estructurades en dos blocs cadascuna. El Mòdul 1 es compon de 3 sessions amb una durada de 3h cadascuna, organitzades de la següent forma:

• Primer bloc: revisió de contingut teòric.
  • Segon bloc: desenvolupament de contingut pràctic a l'aula.

Casos pràctics

Es revisaran exemples i realitzaran exercicis pràctics als segons blocs de les sessions.

Visites previstes

No.

Sistema d'avaluació

Es realitzarà un qüestionari de 5 preguntes a classe al final de cada mòdul (últims 30 minuts). Assistència mínima 80% de les sessions.

Comprendre com enfocar el qüestionari DNSH a un projecte d'edificació.

Sessió 1

• Bloc 1 (1,5h): Problemàtica actual. Crisi climàtica: Estat de la qüestió
  • Bloc 2 (1,5h): Marc normatiu UE. Introducció a la Taxonomia UE

Sessió 2

• Bloc 2 (1,5h): Etiquetatge i qüestionari DNSH. Nova Construcció i Edifici Existent.
      • Bloc 1 (1,5h): Exemples pràctics. Desenvolupament a l'aula del Qüestionari DNSH de projecte d'edificació.

Sessió 3

• Bloc 1 (1,5h): Desenvolupament d'exercici pràctic a l'aula: Qüestionari DNSH fase Ex – Davant.
      • Bloc 2 (1,5h): Desenvolupament d'exercici pràctic a l'aula: Qüestionari DNSH fase Ex – Post + Qüestionari final de mòdul.
      Direcció i Professorat
      Preu General
      Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
      COAC Estudiant
      Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per desenvolupar aquestes tasques.

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.