Cartell escola estiu
Formació Online

Escola d'estiu | Curs d'Acupuntura Verda - El verd en els edificis i l’espai urbà

Coneix les bones pràctiques de com aplicar el verd en els edificis i l’espai urbà tenint en compte la sostenibilitat i la salut.

Recorda que si fas la teva matrícula abans del 31 de maig (inclòs), pots beneficiar-te d'un 15% de descompte.

Modalitat: Online
Direcció: Toni Solanas i Cànovas
Idioma: Català i Castellà
Horaris: Dijous de 10h a 14h

Cada cop tenim més presència als mitjans d’un fet conegut des de fa més d’un segle, el canvi climàtic.

Sabem que una de les mides més efectives per mitigar-lo és afavorir la naturalització de les ciutats i dels edificis amb vegetació, que és una captadora de CO2.

Un altre fet no tan divulgat encara, però que és un tema de futur, és el de com els edificis i les ciutats afecten la nostra salut. Les plantes i la vegetació en general actuen afavorint la nostra salut, doncs netegen l’aire interior dels edificis i purifiquen l’aire de les ciutats .A més del CO2 les plantes absorbeixen els COV’s, les partícules, la pols, elements tots ells perjudicials per la salut.

El curs està orientat a augmentar els nostres coneixements en el verd, un tema que relaciona sostenibilitat i salut, i a més a més és un factor que dona bellesa al nostre entorn.

• Donar coneixements tècnics sobre el verd en els edificis i espai urbà.
  • Donar informació sobre exemples de bones pràctiques.
  • Mostrar exemples a la ciutat, tant en interior d’edificis com en cobertes i espai urbà

Destinataris

Arquitectes, arquitectes tècnics, ambientalistes, tècnics de les administracions públiques, usuaris d’edificis amb cobertes verdes, a tothom en general que vulgui tenir coneixements sobre el tema.

Format

Presencial, o en streaming. L'aula virtual permet realitzar consultes via xat en directe i les sessions queden gravades per a poder visualitzar-les a posteriori. Lògicament les 3 visites només poden ser presencials.

Criteris d'exposició

Ponències amb preguntes

Estructura de les sessions

Hi ha 15 hores de teoria i 5 hores de visites.

Casos pràctics

Diversos exemples.

Visites previstes

• La Fàbrica del Sol (mur interior i coberta verda)
  • Cobertes verdes  (Eix-Verd)
  • Carrer Cristòbal de Moura. Urbanització amb SUD’s (Sistemes Urbans Drenatge Sostenible)

Sistema d'avaluació

• Assistència
  • No està previst cap treball

• Tenir coneixement de com fer un mur i/o una coberta verda en un edifici o en l’espai públic.
  • Conèixer els avantatges del verd en els edificis i l’espai públic des del punt de la salut i la sostenibilitat.

Sessió 1

Presentació, visions generals per part de dos professionals, i visita a La Fàbrica del Sol.

Sessió 2

Classes tècniques sobre cobertes i murs verds per part de dos professionals.

Sessió 3

Visió general del verd a la ciutat de Barcelona. Els beneficis del verd sobre la salut (en l’espai exterior i en l’interior dels edificis), exemples de jardins.

Sessió 4

Visita a dos cobertes  Experimental de diversos tipus (a l’UPF i d’una edifici d’habitatges) i com cultivar a les cobertes.

Sessió 5

La riquesa del pati a l’arquitectura mediterrània, els verd sostenible en l’espai urbà, com evitar carregar les xarxes de clavegueram quan hi ha pluges intenses.

Preu general
340 €
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
COAC Estudiant
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats
255 €

Coneix els altres cursos de l'Escola d'Estiu.

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.