Paisaje de montaña

Curs | Arquitectura positiva

Curs sobre criteris i maneres de fer per aconseguí que l’arquitectura pugui ser positiva a nivell energètic ja sigui la existent com la de nova construcció.

Lloc: Escola Sert | Carrer Arcs, 1-3. 08002. Barcelona
Modalitat: Presencial
Edició: 1a
Direcció: Josep Bunyesc
Idioma: Català
Horaris: Dijous de 15:30 a 19:30 h

Un curs que pretén donar instruments numèrics senzills per saber com es comporta el balanç energètic de un edifici, que necessita i com podem reduir la seva demanda.

• Proporcionar al tècnic criteris quantitatius per controlar el balanç energètic dels edificis i poder gestionar amb el mínim d’aport exterior el confort del interior.
  • Entendre les maneres de captar la energia solar, activa i passiva, rendiments i ordres de magnitud.
  • D’aquesta manera poder proporcionar una arquitectura que sigui positiva energèticament.

Destinataris

Tècnics en general del mon de la construcció o rehabilitació interessats en el comportament energètic dels edificis.

• Format: Presencial
  • Criteris d'exposició: Presentacions i visita casos pràctics
  • Casos pràctics: Exercici de balanç energètic
  • Visites previstes: Visita casal de barri de can Portabella i una obra en construcció a determinar

Fer un balanç energètic de un edifici existent i saber proposar millores, així com en una obra nova saber quina demanda te i com pot ser d’energia positiva.

Dia 1: principals criteris físics dels edificis per poder fer un balanç energètic

• Com quantificar la energia solar i com avaluar la que entra o no al edifici
  • Exemples de diferents sistemes constructius i sistemes de captació solar i de protecció solar

Dia 2: com ho apliquem a la rehabilitació energètica els criteris físics per reduir la demanda energètica

• Instal·lacions per donar servei als edificis positius
  • Exemples reals de rehabilitacions energètiques

Dia 3. El cas de can portabella a Barcelona a Sant Andreu

Visita al edifici i explicació del projecte i procés constructiu dins una aula del edifici.

Direcció i Professorat
Preu General
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
COAC Estudiant
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per desenvolupar aquestes tasques.

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.

Col·labora