Edificació i rehabilitació

El postgrau en Sostenibilitat i Arquitectura al telenotícies de TV3

TV3 es va fer ressò el passat dia 17 de novembre del nostre postgrau en sostenibilitat. Va ser al Telenotícies vespre quan el nostre programa es va posar com a referència d’un dels canvis que cal fer al món de l’arquitectura de cara a fomentar una manera de treballar respectuosa amb l’entorn.

[Alberto Lopez Crespo (esq.), Coordinador de l'Escola Sert, i Albert Sagrera, codirector del programa (dreta) — Foto: CCMA]

El Telenotícies vespre de TV3 va recollir aquestes dades en una notícia dedicada a l’arquitectura com un dels focus dels problemes que provoquen el canvi climàtic. A més de dibuixar l’actual panorama, també es proposaven solucions de futur on destacava el nostre postgrau en Sostenibilitat i Arquitectura. Un dels seus directors, Albert Sagrera, també va dir en aquest informatiu que “l’arquitectura ve a ser un terç del problema actual i hem d’actuar”.

El postgrau de l'Escola Sert planteja solucions de futur per al canvi climàtic

Director postgrau sostenibilitat

Albert Sagrera parlant a TV3 (CCMA).

Les paraules de Sagrera feien referència al fet que la construcció, en els seus diversos vessants, suposa un terç de les emissions de CO2 que pateix el planeta. També implica una tercera part del consum global d’aigua i dels recursos, així com una proporció similar pel que fa a la generació de residus a escala mundial. Per tant, cal formar arquitectes que tinguin molt present la sostenibilitat en totes les àrees de la seva activitat, i amb aquesta voluntat actua el nostre postgrau.