Actualitat
Edificació i rehabilitació

“Els arquitectes tenim la virtut de que podem trobar moltíssimes solucions a un mateix problema”

Sandra Bestraten, presidenta de la junta de Barcelona del Col·legi d’Arquitectes, i Alberto López, coordinador de l’Escola Sert, han estat entrevistats a Ràdio Comerç on han aprofitat per parlar del paper de l’arquitectura a la societat que sortirà de la crisi de la Covid 19.

L’entrevista s’ha centrat sobre com pot millorar l’arquitectura interna dels establiments comercials de Barcelona. Tot i que ha estat un punt de partida per tractat altres temes d’interès sorgits arran del confinament pel coronavirus.

El repàs a aquest escenari ha començat amb Sandra Bestraten destacant que “els arquitectes tenim la virtut que podem trobar moltíssimes solucions a un mateix problema”. Un factor important de cara a les necessitats que tindrà la nostra societat i la nostra economia. També va explicar com el COAC i l’Escola Sert es volen consolidar com a espais d’innovació.

Per la seva part, Alberto López va explicar com l’Escola Sert ha adaptat bona part de la seva oferta formativa al format online, remarcant que es tracta “d’un entorn amb avantatges propis” que han quedat palesos aquestes setmanes de confinament i que serviran per millorar l’oferta futura de cursos.

Els canvis en els postgraus, màsters i altres cursos no ha estat simplement en l’aspecte formal. La filosofia també ha variat. “Hem agafat les necessitats que té la societat i les hem incorporat dins de la formació i dins de l’arquitectura”, ha apuntat el coordinador de l’Escola Sert.

Sandra Bestraten també ha volgut recordar tot el contingut que l’Escola Sert ha creat durant el confinament amb visions diverses sobre l’arquitectura. Així mateix, la presidenta de la junta de Barcelona del COAC ha incidit que els arquitectes “poden ajudar a fer una transformació de futur”, parlant específicament del petit comerç, però una afirmació que es pot aplicar a molts més àmbits.

En el següent enllaç podeu trobar l’entrevista sencera als dos responsables on tracten aquests i altres temes.