Curso online sobre edificios Passivhaus y nZEB Escola Sert

Curs | Edificis nZEB: Estàndard Passivhaus, NOVES DATES

Ets arquitecte i vols aprendre a dissenyar edificis de consum d'energia gairebé zero? Inscriu-te en el nostre curs de Passivhaus, edificis nZEB (nearly Zero Energy Buildings).

Lloc: Lleida - Sala d'Actes, carrer Canyeret, 2
Modalitat: Presencial
Direcció: Micheel Wassouf
Durada: 16 hores
Idioma: Català
Horaris: 16:00 A 20:00H - dimarts 5/19/26 i 2 nov

El Codi Tècnic de l’Edificació publicarà al llarg d’aquest any les noves exigències energètiques dels edificis d’obra nova i gran rehabilitació. L’actualització del document bàsic HE-1 introduirà el concepte dels edificis nZEB/ECCN a la normativa espanyola. Amb això, el projectista estarà obligat a planificar els edificis amb criteris d’alta eficiència energètica. El curs pretén per tant exposar el concepte dels edificis nZEB/ECCN, des de la perspectiva del CTE per una banda, i altra banda referint-se a les estratègies basades en l’estàndard Passivhaus. Aquest estàndard d’alta eficiència energètica servirà com a referència del curs, ja que te un recorregut de més de 25 anys, amb molts edificis tipo nZEB construïts, no només en clima centreeuropeu, sinó també en el clima del Mediterrani

El curs presentarà les estratègies més típiques i menys conegudes a Espanya d’aquest tipus d’edificis: alt aïllament tèrmic, finestres per edificis passius, hermeticitat a l’aire i ventilació controlada.

El curs no profunditza en conceptes passius tradicionals, com inèrcia tèrmica, protecció solar, ventilació creuada etc., que formen part de les estratègies de l’estendard Passivhaus, àmpliament conegudes entre els projectistes en l’àmbit geogràfic del Mediterrani.

L'objectiu general és conèixer la definició dels edificis nZEB /ECCN i els conceptes específics de l'estàndard Passivhaus.

• Proporcionar als alumnes coneixement i eines que els permetran:
  • Entendre el concepte dels edificis nZEB / ECCN.
  • Conèixer l'estandard Passivhaus i les seves estratègies més específiques: hermeticitat al pas de l'aire i ventilació controlada.
  • Poder analitzar y optimitzar els fluxos energètics de detalls constructius mitjançant una eina de càlcul d'elements finits (THERM).
  • Conèixer l'experiència i els reptes de projectes pioners tipus nZEB /ECCN a Espanya.

Mòdul 1: Definició del concepte nZEB/ ECCN del Codi Tècnic

• Historial de l’edifici nZEB a nivell europeu.
  • HE-1 Estalvi d’Energia: Limitació de la demanda energètica.
  • Cas pràctic: nZEB aplicat a un exemple d’us residencial.

Mòdul 2: Definició de l’estàndard Passivhaus

• Definició dels criteris directes e indirectes.
  • Els criteris específics: Hermetisme a l’aire i ventilació controlada.

Mòdul 3: Anàlisis ponts tèrmics amb l’eina THERM

• Teoria ponts tèrmics.
  • Pràctica THERM: introducció.
  • Pràctica THERM: exercicis pràctics i discussió comú.

Mòdul 4: Exemples d’edificis reals

• Ponència d’un projectista amb el desenvolupament d’un edifici tipus Passivhaus d’us residencial.
  • Ponència d’un projectista amb el desenvolupament d’un edifici tipus Passivhaus d’us no residencial.
Direcció i Professorat
Preu general
256€
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
224€
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats
192€

Si vols financiar la teva formació amb el PRÈSTEC FORMACIÓ SERT, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 482 68 50.

Demana informació
This form is not available