Retrato de Josep Maria Llobet

Josep Maria de Llobet

Josep Maria de Llobet va néixer en 1973 a Barcelona, ciutat on resideix actualment. Llicenciat per la facultat de dret de la Universitat Autònoma de Barcelona, va compaginar la carrera universitària amb els estudis de fotografia a l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya (IEFC) on ara exerceix com a professor. També ha format part de l'equip docent de l'escola IDEP i col·labora amb la universitat impartint tallers de fotografia en diverses escoles d'arquitectura, com Barcelona, Girona o el programa IASAP-BV de la Universitat d'Illinois.

Actualment és artista resident a la Nau Bostik de Barcelona; la seva obra forma part de col·leccions públiques i privades, entre elles la Col·lecció d'Art del Banc Sabadell, la Col·lecció Nacional de Fotografia de la Generalitat de Catalunya i la Biblioteca de la Universitat d'Illinois, Urbana-Champaign. El seu treball té la voluntat de generar documents emprant eines pròpies del llenguatge artístic, que li serveixen per a reflexionar sobre la realitat social des d'una perspectiva contemporània. El seu camp d'actuació és el territori urbà i utilitza la imatge fotogràfica com a material de reconstrucció visual del seu entorn. Ha dut a terme instal·lacions fotogràfiques en espais emblemàtics com la Presó Model de Barcelona, ha exposat en festivals com DOCfield o Revela-T i en galeries d'Espanya i França. Ha publicat en mitjans nacionals i internacionals i ha participat com a jurat en diversos certàmens fotogràfics.

També ha estat convidat com a ponent en congressos i festivals. Els seus inicis com a fotògraf professional estan vinculats a la publicitat, encara que el seu interès per l'espai arquitectònic i el territori urbà li han portat a col·laborar cada vegada més assíduament amb estudis d'arquitectura i urbanisme, empreses de construcció, museus i institucions com el Departament d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament de Barcelona. Ha documentat processos de construcció com el del Centre Comercial de Las Arenas o l'ampliació del Museu Picasso. És membre de l'associació Photographic Social Vision i cofundador i editor en l'editorial independent especialitzada en fotollibres Ediciones Posibles.