Curso paisaje y vegetación Escola Sert
Territori i urbanisme |
Jornades
Territori i urbanisme

(AJORNADA) Sessió Informativa | Criteris per al projecte de paisatge i vegetació

Adreça: Escola Sert - C/Arcs 1-3
Data d'inici: 18 Mar 2020
Durada: 1 horas
Horari: 17:00-18:00
Cost: Gratuït

Introducció

En les ultimes dècades l’aproximació a la planificació territorial i al projecte de paisatge ha anat evolucionant enriquint-se d’una complexitat i transversalitat disciplinar avui necessària i imprescindible.

En el temps els territoris i les ciutats es configuren com a estructures complexes on les zones verdes i els espais naturals associats milloren no només la qualitat ambiental i espacial: esdevenen un sistema actiu en la transformació i gestió dels mateixos.

Objectiu del curs és facilitar criteris per al disseny, la redacció i l’execució de projectes de paisatge, assolint nocions bàsiques d’ecologia i coneixements pràctics de selecció vegetal, tècniques de jardineria, aspectes constructius, compatibilitat de sistemes arquitectònics i naturals, aspectes de sostenibilitat i altres que afecten a les decisions de projecte.

Per aquesta raó plantegem aquesta jornada, en la que convidem als assistents a entrar en el mon del paisatge a partir de la presentació de projectes internacionals amb sensibilitats i aproximacions diferents.

Si vols més informació sobre el curs, fes clic aquí.

Objectiu

• Introduir als continguts del projecte de paisatge i de la vegetació
  • Mostrar projectes paisatgístics significatius
  • Dona a conèixer el nou curs que l’escola Sert programarà en aquest àmbit.

Destinataris

Arquitectes i altres professionals que tinguin interès en conèixer aspectes de projectació del paisatge aplicables a diferents escales i entorns d’intervenció, tant en l’entorn natural com l’urbà.

Benvinguda: Escola Sert (10’)

Benvinguda a la sala d'actes.

Introducció i presentació dels continguts: Manuel Colominas (40’)

Introduirà als conceptes basics del projecte de paisatge a partir de la vegetació com a element de composició, definidor dels processos i de les dinàmiques del paisatge.

Presentació Agata Buscemi (20’)

• Introduirà als continguts dels estudis d’integració paisatgística i planificació estratègica del paisatge.
  • Torn de debat i preguntes. (20')