Construcción con madera

Curs | Nous sistemes constructius: fusta

Curs 2024-2025

Aquest curs sobre Nous sistemes constructius: fusta tractarà com la reducció de l’impacte mediambiental, la millora de les prestacions tèrmiques i dels requeriments de confort de l’envolupant i l’exigència en la qualitat, la rapidesa i la fiabilitat de la construcció fan dels sistemes de construcció en fusta una alternativa inqüestionable.

El curs forma part del postgrau en nous sistemes constructius.

Lloc: Escola Sert | Carrer Arcs, 1-3. 08002. Barcelona
Modalitat: Presencial i en línia
Edició: 2a
Direcció: Marc Folch, Jordi Pagès, Miquel Rodríguez
Idioma: Català i Castellà
Horaris: Dimarts de 15:00 a 19:00 h

La construcció amb fusta està experimentant un auge indiscutible. Tanmateix, en els últims anys, s’han desenvolupat de tal manera els sistemes i productes semifacturats que tots els fonaments tectònics de la teoria i la pràctica de la construcció amb fusta han deixat de ser vigents.

Cal, doncs, re-aprendre a construir amb ella des del Projecte i d’acord amb el marc normatiu vigent, els nous productes i derivats de la fusta i els sistemes de producció industrials. Aquests són els objectius del curs Nous sistemes constructius: fusta.

El curs —que es pensa com el segon bloc del futur POSTGRAU EN NOUS SISTEMES CONSTRUCTIUS— proposa:

• Comprendre la fusta com a material de construcció i conèixer els diferents productes i derivats de la fusta disponibles al mercat.
  • Adquirir una visió àmplia dels sistemes constructius amb fusta existents -entramats lleugers, panells, sistemes porticats i híbrids- en relació a les seves prestacions, comportament higrotèrmic i composició.
  • Comprendre el comportament de la fusta a l’exterior: durabilitat, protecció, envelliment i propagació del foc.

Destinataris

En el marc de diversificació de la professió d’arquitecte, el curs proposa eixamplar l’interès en el fet constructiu en tot el seu abast: des de la formulació d’estratègies inicials fins al manteniment en la fase d´ús i explotació, passant per la prescripció, la planificació, la logística i la manufactura a taller i l’execució o muntatge in situ.

Hom vol contribuir a la formació de professionals que, més enllà dels àmbits clàssics de l’arquitecte, es puguin integrar també en processos industrials i tecnològics d’iniciatives vinculades amb la producció i manufactura, la construcció i l’edificació.

• Format: Presencial i streaming
  • Criteris d'exposició: Classes teòriques participatives impartides per professionals i industrials del sector.
  • Estructura de les sessions: Sessions de 4 hores. Distribuides aixi: dues hores teòriques (Docents del curs) i dues hores anàlisi de casos d’estudi pràctics (convidats i docents del curs)
  • Casos pràctics: casos d’estudi de la mà dels autors; arquitectes de reconegut prestigi i sòlida solvència tècnica i projectual.
  • Visites previstes: en el cas que sigui viable, degut a la situació i condicionants de la pandèmia, es realitzarà una visita a un edifici en construcció o realitzat recentment amb el seu autor.
  • Sistema d'avaluació: 80% de assistència.

Sessió 1 (7/1/2025): La fusta com a material de construcció I

• 15:00 a 16:45: La fusta com a material de Construcció. Jordi Gené, Incafust
  • 17:15 a 19:00: CAS D’ESTUDI: Ruben Peral

Sessió 2 (14/1/2025): La fusta com a material de construcció II

• 15:00 a 16:45: Els derivats de la fusta, Joan Sabaté
  • 17:15 a 19:00: CAS D’ESTUDI: Francisco Cifuentes, Aulets

Sessió 3 (21/1/2025): Sistemes de fusta amb entramat lleuger

• 15:00 a 16:45: Sistemes entramats, Marc Folch
  • 17:15 a 19:00: CAS D’ESTUDI: Jordi Pagès, Sumo Arquitectes

Sessió 4 (28/1/2025): Sistemes de fusta amb panells (CLT / LVL)

• 15:00 a 16:45: Sistemes muraris, Miquel Rodríguez
  • 17:15 a 19:00: CAS D’ESTUDI: Marc Folch, Calderón Folch

Sessió 5 (4/2/2025): Sistemes porticats i sistemes híbrids

• 15:00 a 16:45: Sistemes Post%Beam. Hibridacions, Jordi Pagès
  • 17:15 a 19:00: Tutories treballa alumnes

Sessió 6 (11/2/2025): La fusta a l’exterior. Revestiments amb fusta

• 15:00 a 16:45: Durabilitat o Disseny Constructiu, Manuel Touza
  • 17:15 a 19:00: CAS D’ESTUDI: Miquel Rodríguez, X made

Sessió 7 (18/2/2025): Visita a taller o obra

• Visita a taller o obra.
Direcció i Professorat

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per desenvolupar aquestes tasques.

Entitats col·laboradores
Preu General
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
COAC Estudiant
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.