Foto test

Curs | Iniciació a la Renderització fotorealista amb 3dsmax i Corona Renderer

Curs d'iniciació  a la renderització fotorealista amb 3dsmax i Corona Renderer. El món del 3d i la renderització està present ja en tots els despatxos i estudis, es renova i s'actualitza constantment, i amb ell el programari.

Modalitat: Online
Edició: 1a
Direcció: Nil Campderrich
Idioma: Català i Castellà
Horaris: Dilluns i dijous de 15:30 a 18:30 h

Son moltes les hores que es pot destinar a produir un render si no es coneixen els fluxos de treball correctes, i el funcionament apropiat de les opcions que ofereix el programa, incrementant innecessàriament les hores de producció o de renderitzat, sovint perdudes en detalls tècnics.

En aquest context, cursarem amb 3dsmax perquè es l’actual standard de la indústria. Aprendrem a modelar una estància i a renderitzar una imatge amb el plugin de Corona, també present i futur de la indústria, convertint-se en l'actual alternativa a Vray. Ambdós plugins son de la mateixa empresa Chaos Group que està redirigint aquest últim al sector de l'animació i el VFX.  Les raons del seu èxit son principalment tres:

Senzillesa: La filosofia de Corona està basada en la seva usabilitat. El software està al servei de l’usuari perquè aquest pugui dedicar-se a la creativitat i el disseny, evitant destinar temps en entendre qüestions tèciques massa avançades.

Qualitat: El software s’encarrega dels càlculs interns més complexes, usant els criteris físics de comportament de la llum amb els materials (sistema PBR) i permetent obtenir una de les qualitats més professionals del mercat.

Preu: Una de les raons de la seva fama es que la seva llicencia tipus “lloguer mensual” ha permès a molts despatxos fer servir un software de qualitat professional sense grans inversions econòmiques i deixar-lo d’utilitzar quan es requereixi.

La filosofia de Corona és oferir un programa de renderització més enfocat cap a l'artista, resolent qüestions de més profunditat tècnica internament per poder dedicar el temps a les qüestions creatives. És, segons la prestigiosa CGArchitect, el motor que més ràpid creix al mercat, i actualment té una quota del 31,3% degut a la seva ràpida corba d'aprenentatge i la previsió després de l'adquisició per part de Chaos Group, és que vagi en augment.

• Adquirir els coneixements necessaris per convertir els 3d en renders de qualitat i fotorealistes.
  • Assolir les aptituds bàsiques per resoldre les problemàtiques generals que sorgeixen durant tot el procés de producció.
  • Assolir un nivell de treball suficient utilitzant el render interactiu per recolzar amb maquetes de treball els projectes arquitectònics.

Destinataris

Aquest curs va destinat a estudiants, professionals o despatxos d’arquitectura / interiorisme que elaboren els seus projectes en 2d o inclús 3d però no saben com convertir-los en render d’una manera solvent i professional. Es recomana tenir instal·lat el programari per poder anar practicant mentre s’explica. S’oferirà una llicència gratuïta de 3dsmax i Corona Renderer pels dies del curs als alumnes que ho necessitin i ho indiquin amb dues setmanes d’antelació.

Format

Criteris d'exposició

Les sessions s'impartiran en format ponència, on el docent exposarà els continguts de la seva sessió, interactuant amb els alumnes i resolent dubtes. S'aniran alternant casos més pràctics, per anar aplicant la teoria d’allò que s’aprèn.

Estructura de les sessions

Dilluns i dijous farem 3h per sessió on es combinarà teoria i pràctica.

• Renderitzar una imatge fotorealista a partir del teu projecte 2d o 3d.
  • Desenvolupar-te amb els conceptes físics necessaris sobre materials i comportament de la llum per a poder aplicar-los al render.

Sessió 1

• Introducció i filosofia del programari. Ordres bàsiques.
  • Presentació del entorn de treball i les eines del programari.
  • Critica de renders. Què ens interessa aconseguir?

Sessió 2

• 3dsMax. Importació de malles des d'altres programes
  • Eines i modificadors bàsics

Sessió 3

• 3dsMax Creació d'elements arquitectònics.

Sessió 4

• Corona renderer, eines i settings.
  • Funcionament i col·locació de llums

Sessió 5

• Funcionament i col·locació de càmeres
  • Materials fotorealistes basats en criteris físics del comportament de la llum sobre les superfícies.

Sessió 6

• Mètodes d'elaboració de Materials Fotorealistes

Sessió 7

• Textures i shaders, diffusse i mapes de grisos
  • Tipus de relleus  (BDRF, normalmap, bump i displacement)

Sessió 8

• Renderització, postproducció i look final.
Preu General

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.