Certificaciones energeticas
Formació Online

Curs | Iniciació al programa CE3X en edificis existents d'habitatges i terciaris (100% online)

Curs 2024-2025

Curs sobre com utilitzar el programa reconegut CE3X per a poder fer qualsevol certificació energètica d’edificis existents en habitatges.

Modalitat: Online
Edició: 6a
Direcció: Joan Ramírez Guasch
Idioma: Català
Horaris: Dilluns i dimecres de 16:00 a 19:00 h

L’etiqueta energètica és un document d’obligat compliment que ha de tenir qualsevol titular que vulgui llogar o vendre un habitatge per tal de donar informació sobre la qualitat energètica d’aquell habitatge. Per a fer-ho, s’ha de realitzar una certificació energètica amb un programa reconegut per l’administració.

CE3X és el programa més utilitzat per tots els tècnics per a certificar edificis existents degut a la seva facilitat d’utilització. Però és molt important entendre com funciona el programa per tal de poder introduir correctament totes les dades que es demanen i saber interpretar qualsevol edifici per a poder definir-lo de manera correcta al programa.

El curs pretén explicar de manera molt pràctica com treballar amb el programa CE3X per a poder introduir de manera correcta qualsevol edifici residencial. S’explicaran tots els paràmetres del programa i es resoldran casos reals que podem trobar en la majoria d’edificis per saber-los interpretar i definir i introduir al programa CE3X amb criteri. NO és un curs per habitatges nous.

Objectiu

Aprendre a utilitzar en profunditat el programa CE3X per a poder certificar qualsevol edifici d’habitatges existents.

Destinataris

Aquelles persones que vulguin adquirir un coneixement profund en la certificació energètica d’edificis existents, tramitació de subvencions. No és un curs d’habitatges nous.

• Format: 100% online
  • Criteris d'exposició: Magistral amb resolució d’exercicis. Cada alumne necessitarà portar el seu ordinador amb el programa instal·lat
  • Estructura de les sessions: 6h (1 dia de 3h/dia)

L’alumne serà capaç de certificar qualsevol edifici d’habitatges existent i introduir les instal·lacions tèrmiques i de climatització.

Introducció a la certificació energètica en edificis

• Normativa i estat actual de la certificació energètica en edificis existents.
  • Metodologia de càlcul de CE3X. Conèixer el potencial de càlcul i abast dels programes. Filosofia dels creadors dels programes. Limitacions del programa.
  • Nivell de detall. Interpretació dels resultats.
  • Eines i recursos de l’administració.
  • Documents d’ajuda: documents reconeguts de l’administració (IDAE, ICAEN), guies tècniques, monogràfics, etc

Introducció de l’envolvent:

Introducció de tots els elements constructius d’un habitatge (façanes exteriors, patis interiors, finestres, elements d’ombra, cobertes, soleres, espais no habitables, locals comercials, pàrquings, etc).

Definició d’ombres

• Azimut, altura solar, diagrama de trajectòria solar.
  • Ombres produïdes per altres edificis.
  • Ombres produïdes pel propi edifici.

Definició de les instal·lacions

• Termo elèctric per ACS
  • Caldera mixta per ACS i calefacció
  • Bomba de calor aire aire i aerotèrmies (definició del COP i EER)
  • Calentadors instantanis atmosfèrics o estancs de gas natural, butà o propà
  • Energia solar tèrmica o fotovoltaica

Interpretació dels resultats

Proposta de millores energètiques

• Aprendre a introduir les millores energètiques segons els resultats obtinguts de la certificació.
  • Utilització de diferents aplicacions específiques per a poder definir propostes de millora energètica

Tramitació de l’etiqueta a l’ICAEN

Saber omplir correctament els formularis i tramitar la certificació energètica segons el procediment de l’administració per tal d’obtenir l’etiqueta energètica.

Exemples i casos pràctics

• Resolució de diferents casos pràctics i exercicis.
  • Saber definir i interpretar diferents edificis i instal·lacions reals.
  • Mostra de fotografies per ajudar a comprendre tots els conceptes

Direcció i Professorat
Preu General
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
COAC Estudiant
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per desenvolupar aquestes tasques.

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.

Entitat col·laboradora