Curso Cálculo de Estructuras en Rehabilitación Escola Sert

Curs | Rehabilitació d'estructures i fonaments

Curs 2024-2025

El programa introdueix a l’alumne en el coneixement, detecció, identificació i diagnòstic dels danys i patologies estructurals a l’edificació.

Curs que equival al Mòdul 2 del Postgrau en Rehabilitació.

Lloc: Escola Sert | Carrer Arcs, 1-3. 08002. Barcelona
Dates: -
Modalitat: Presencial
Edició: 19a
Direcció: David Lladó
Idioma: Català
Horaris: Divendres de 9:30 a 13:30 i de 15:00 a 19:00h

Estableix els sistemes de reparació i tècniques d’intervenció dels elements constructius més habituals en: fonaments, estructures de murs de càrrega, de formigó, sostres de biguetes de fusta i metàl·liques, etc.

Dirigit a arquitectes, altres professionals i estudiants interessats en iniciar-se i aprofundir en l’exercici de la rehabilitació d’edificis.

Aquest curs forma part del Postgrau en rehabilitació. En cas que es vulgui obtenir el títol de Postgrau més endavant, es podria convalidar íntegrament aquesta formació i cursar la resta de mòduls en un període de 3 anys.

Competències

• Capacitar per al coneixement, detecció, identificació i diagnòstic dels danys i patologies estructurals a l’edificació.
  • Establir sistemes de reparació i tècniques d’intervenció dels elements constructius més habituals en: fonaments, estructures de murs de càrrega, de formigó, sostres de biguetes de fusta i metàl·liques, etc.
  • Coneixements de la normativa relacionada amb la temàtica.

Sessió 1

• Presentació del Curs i de la pràctica del mòdul.
  • Actuacions inicials en un procés de Rehabilitació.
  • Diagnosi i intervenció d'estructures de fusta.
  • Proposta d'escala de gravetat de danys a edificis. Diagnosi i terapèutica de parets de tàpia.
  • Diagnosi i terapèutica de parets de tàpia. Anàlisi de casos reals sobre fusta i tàpia.

Sessió 2

• Diagnosi Intervenció en Estructures de Formigó Armat.
  • Mecanismes de dany.
  • Diagnosi Estructural.
  • Tècniques d’Intervenció.
  • Casos reals d’intervenció.

Sessió 3

• Normativa aplicable a la Rehabilitació.
  • Exemples pràctics: Reforços de biguetes ceràmiques.
  • Patologia, inspecció, avaluació i reforç de sostres de biguetes de fusta. Exemples pràctics.
  • Patologia, inspecció, avaluació i reforç de sostres de biguetes metàl·liques. Exemples pràctics.

Sessió 4

Principis generals d’avaluació resistent de les estructures muràries.

Exemples d’Aplicació.

Diagnosi i tècniques d’interpretació en estructures muràries.

Presentació de casos reals d’intervenció exposats pels seus autors.

Sessió 5

• Exemples pràctics: Rehabilitació de la casa Garriga-Nogués, Fundació Godia.
  • Característiques generals de les fonamentacions existents, antics i moderns. Casos més habituals de danys deguts a la fonamentació i tècniques de reparació.
  • Introducció als apeuaments de murs i pilars existents.
  • Exemples pràctics de dimensionat d’apeuaments.

Sessió 6

• Resolució de la pràctica del mòdul.
  • Visita d’obres.
Preus i matrícula
Preu general
COAC quota bàsica | Entitats amb conveni
COAC Estudiant
COAC quota complementària

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per desenvolupar aquestes tasques.

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.

Entitats col·laboradores