Curso Inteiors saludables

Escola d'estiu | Curs de Disseny interior saludable

Curs pràctic per capacitar als tècnics amb una base que els hi permeti dissenyar espais integrant criteris de salut per millorar el benestar de les persones.

Recorda que si fas la teva matrícula abans del 31 de maig (inclòs), pots beneficiar-te d'un 10% de descompte addicional.

Lloc: Escola Sert | Carrer Arcs, 1-3. 08002. Barcelona
Modalitat: Presencial i en línia
Direcció: Sonia Hernández-Montaño Bou
Idioma: Català
Horaris: Dijous de 15:00 a 19:00 h

En el camp de l’edificació, la bioclimàtica i l’eficiència energètica s’han convertit en estratègies per aconseguir edificis més sostenibles. Però més enllà dels indicadors mediambientals, quina és l’afectació biològica que tenen els condicionats arquitectònics?

Les persones passem més del 80% del nostre temps en espais tancats, i els determinants de salut cada vegada evidencien la seva relació amb l’entorn. Per tant, ens cal aprendre a dissenyar espais més saludables per millorar la qualitat de l’ambient interior i, en conseqüència, la vida de les persones.

• Capacitar als tècnics amb una base que els permeti introduir criteris de salut en la projecció arquitectònica
  • Conèixer qualitats i característiques materials i sistemes d’instal·lacions saludables
  • Tenir eines reals per integrar els nous criteris a la feina quotidiana

Destinataris

Arquitectes, arquitectes tècnics, interioristes, decoradors, gestors, promotors, agents immobiliaris, també professionals de l’àrea de sanitat que vulguin ampliar els seus coneixements sobre la incidència dels materials i sistemes constructius sobre la qualitat de l’ambient interior i, per tant, en el confort i la salut dels usuaris.

• Format: Streaming i presencial
  • Criteris d'exposició: Magistral i participativa
  • Estructura de les sessions: 5 mòduls de 4 hores per mòdul. 20 hores teòriques
  • Casos pràctics: Part de les explicacions de  cada sistema i material constructiu es fa a través de casos pràctics i exemples. També hi ha sessions específiques d’exemples d’obres
  • Visites previstes: No es preveuen per la durada del curs, però es veuran exemples a classe
  • Sistema d'avaluació: Seguiment actiu del curs

Ser capaç d’integrar criteris bàsics de salut en el disseny interior i en projectes de rehabilitació i edificació.

Sessió 1 - 30 de juny

• 1h - Benvinguda, introducció i programa- Sonia Hdez-Montaño
  • 1h- Context històric. Higienisme - Toni Solanas
  • 2h- Ambient interior saludable -  Elisabet Silvestre

Sessió 2 - 6 de juny

• 3h- Materials (paviments, revestiments i revocats, pintures I lasurs)- Sonia Hdez-Montaño
  • 1h- Biofilia- Núria Gil

Sessió 3 - 13 de juny

• 2h - Instal·lacions elèctriques- Sonia Hdez-Montaño
  • 2h- Il·luminació cronobiològica- Gisela Steiger

Sessió 4 - 20 de juny

• 2h- Instal·lacions de climatització i ventilació- Sonia Hdez-Montaño
  • 1 h- Aspectes psicosocials i de percepció - Sonia Hdez-Montaño
  • 1h- Instal·lacions de telecomunicacions i aigua- BioHabita

Sessió 5 - 27 de juny

• 2h- Cuines, mobiliari i fusteries- Manu Gayete
  • 2h- Posada en comú d’estratègies de disseny- Sonia Hdez-Montaño

Direcció i Professorat
Preu General
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
COAC Jove
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per desenvolupar aquestes tasques.

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.

Entitats col·laboradores