Curso sobre licitaciones

Escola d'estiu | Com puc presentar-me a un concurs amb garanties? Aspectes claus de la contractació pública i la Llei de l’Arquitectura

Curs sobre licitacions públiques, on s'analitzaran els tipus de procediments mitjançant els quals es poden contractar aquests serveis. També se centra en els requisits per a poder concórrer en aquestes.

Recorda que si fas la teva matrícula abans del 31 de maig (inclòs), pots beneficiar-te d'un 10% de descompte addicional.

Modalitat: Online
Edició: 1ª
Direcció: Sílvia Subirana de la Cruz
Idioma: Català
Horaris: Dijous de 15:30 a 18:30 h

La contractació pública constitueix un dels eixos de funcionament del Sector Públic a través del qual les entitats que l'integren es proveeixen dels béns i serveis necessaris per al seu correcte funcionament i per al compliment de les funcions assignades.

Per la seva importància, esdevé una font de negoci per als despatxos i professionals proveïdors de serveis, en tant que són la porta d'entrada al Sector Públic.

És per això que esdevé indispensable conèixer el marc normatiu i les regles del joc.

El present curs té per objecte analitzar els principis que regeixen les licitacions públiques, els tipus de procediments mitjançant els quals es poden contractar dits serveis i els requisits que als que cal donar compliment per a poder concórrer en aquestes.

Entre aquests procediments destaca, per la seva especialitat, el relatiu al concurs de projectes, destinat a la contractació de serveis vinculats al procés arquitectònic i urbanístic, al que es dedica una sessió específica per tal que els alumnes coneguin les especialitats d'aquest procediment.

El curs esdevé una eina útil i indispensable per afrontar les licitacions públiques i, per analogia, els concursos que a vegades convoquen entitats privades, amb garanties d'èxit!

L’objectiu del curs és donar a conèixer els principis, tipus de procediments i requisits als que cal donar compliment per a poder licitar, garantint que els arquitectes o despatxos d’arquitectura disposen de les eines necessàries per a poder guanyar una licitació pública o un concurs d’arquitectura.

Destinataris

• Arquitectes professionals lliures.
  • Arquitectes municipals.
  • Advocats que assessorin a despatxos professionals.
  • Personal administratiu encarregat de preparar la documentació que han d’integrar els sobres d’una licitació.
  • Gerents o Directors d’operacions i/o negoci de despatxos professionals.

Criteris d'exposició

Les sessions seran eminentment pràctiques i es fomentarà la participació dels assistents.

Estructura de les sessions

• 4 sessions de 3 hores cadascuna.
  • En cada sessió hi haurà 30 minuts de sessió pràctica.

Casos pràctics

• 1 cas pràctic per sessió.

Sistema d'avaluació

• Test final en finalitzar el curs.

Un cop realitzat el curs, els alumnes seran capaços d’identificar noves oportunitats de negoci i de desenvolupament professional a través del mercat que generen les licitacions públiques i, també, els concurs promoguts per entitats privades.

Aprendran a identificar a quines licitacions es poden presentar amb oportunitats reals de resultar adjudicataris i, el més important, com preparar les ofertes per ésser admesos als concursos i poder guanyar-los.

Així mateix, disposaran dels coneixements bàsics per tenir una relació professional fluida amb els òrgans de contractació i saber com actuar durant el procés d’execució dels contractes fins a la seva liquidació.

En darrer terme, coneixeran en profunditat què és un concurs de projectes i un concurs d’idees i què s’espera de les propostes que es demanen als arquitectes que hi participen, en qualsevol de les modalitats d’entrada.

Sessió 1.- Què necessitem saber per licitar?

1. 1. Principis aplicables les licitacions públiques

• 2. Classificació de les ofertes
  • 3. Ofertes anormalment baixes
  • 4. Formalització del contracte
  • 5. Compliment del contracte i conseqüències derivades de l'incompliment del contracte
  • 6. Resolució contractual
  • 7. Rehabilitació en cas de prohibició de contractar
  • 8. Dades confidencials de la oferta
  • 9. Recursos: modalitats i terminis
  • 10. Modificacions contractuals

Sessió 4.- El concurs de projectes

• 1. Principis de la Llei d’Arquitectura
  • 2. Quan és obligatori tramitar un concurs de projectes?
  • 3. Diferències entre el concurs de projectes i el concurs d’idees
  • 4. Fases d’un concurs de projectes
  • 5. La importancia de respectar l’anonimat
  • 6. Modalitats d’entrada
  • 7. Solvència i adscripció de mitjans
  • 8. Premis
  • 9. Adjudicació de la redacció del projecte i direcció d’obra
  • 10. Exemples pràctics
Direcció i Professorat
Preu General
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
COAC Estudiant
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per desenvolupar aquestes tasques.

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.