Curs il·luminació per a arquitectes
Formació Online

Curs | Il·luminació per a arquitectes

Curs dirigit a professionals de l'arquitectura, l'enginyeria i de l'interiorisme que vulguin aprendre a dominar les estratègies d'il·luminació per controlar i perfeccionar els seus projectes. Abordarem les diferents estratègies des de l'hoteleria, workplaces, retail, residencial i outdoor.

Lloc: Online
Modalitat: Online
Direcció: Gisela Steiger
Idioma: Català
Horaris: Dijous de 10:00 a 14:00 h

Els professionals de l'arquitectura treballem creant espais interiors i exteriors on viuran i treballaran les persones. La il·luminació és un dels factors que més influeix en l'ésser humà, no només en l'àmbit de confort sinó en l'àmbit de salut i de productivitat. Juga a més a més, un paper determinant en el disseny de qualsevol espai: la textura no és textura sense llum. La geometria no és geometria sense llum.

Aquest curs engloba disseny conceptual, estratègies per projectar i els conceptes tècnics necessaris per saber escollir i utilitzar cada tipologia de lluminària. S'estudiaran diferents casos pràctics perquè l'alumne aprengui de manera pràctica a entendre i dominar la llum en els seus propis projectes.

L’objectiu és que l’alumne desenvolupi el criteri per saber escollir lluminàries segons les seves característiques tècniques i aprengui les diferents estratègies per projectar amb la llum com a eina, segons la tipologia de projecte.

Ha hagut un canvi de dates, i ara el curs s'impartirà els dimarts 11, 18 i 25 de juny de 2024, en horari de matí, de 10 a 14h.

Cada sessió tindrà una durada de 4 hores (total 12 hores). La durada de cada tema és orientativa; igualment ho és l’ordre del temari.

A qui va dirigit

Sistema d'avaluació

Per superar el curs i, per tant, poder accedir a la certificació corresponent, s'haurà d'assistir a un mínim del 80% de les sessions.

Sessió 1

• Diseñar con luz. ¿Iluminar o alumbrar?
  • Introducción a la luminotécnia.
  • Del proyecto a la especificación. Cómo abordar un proyecto de iluminación. Fabricantes, productos, calidades, especificación.
  • El proyecto de iluminación: documentación ejecutiva necesaria para garantizar una instalación perfecta. Dialux.

Sessió 2

• Normativa y estandarización. Aplicaciones en interior y en exterior. Ejemplos prácticos.
  • Simular la iluminación. Cálculos lumínicos.
  • Estrategias de iluminación aplicadas a proyectos de indoor. Ejemplos prácticos.

Sessió 3

• Estrategias de iluminación aplicadas a proyectos de outdoor. Ejemplos prácticos.
  • Electricidad y electrónica: drivers, sistemas de control, cableado. Ejemplos prácticos.
  • Qué relación tiene la iluminación con la percepción y la salud del usuario. Estrategias de iluminación en workplaces. Ejemplos prácticos.
Direcció i Professorat
Amb el suport
Preu General
192€
Quota bàsica
Preu COAC JOVE
Entitats conveniades
Tram complementari
144€
Serveis TGN
96€

*Per poder gaudir del descompte dels Serveis TGN s'ha d'estar inscrit un mínim de 2 anys als serveis de la Demarcació de Tarragona.

*L’organització es reserva la possibilitat de modificar el contingut d’aquest programa.