Pasillo iluminado

Curs | Il·luminació per a arquitectes

Curs 2024-2025

Curs dirigit a professionals de l'arquitectura, l'enginyeria i de l'interiorisme que vulguin aprendre a dominar les estratègies d'il·luminació per controlar i perfeccionar els seus projectes. Abordarem les diferents estratègies des de l'hoteleria, workplaces, retail, residencial i outdoor.

Lloc: Escola Sert | Carrer Arcs, 1-3. 08002. Barcelona
Modalitat: Presencial i en línia
Edició: 4a
Direcció: Gisela Steiger
Idioma: Català
Horaris: Dimarts de 15:00 a 19:00 h

Els professionals de l'arquitectura treballem creant espais interiors i exteriors on viuran i treballaran les persones. La il·luminació és un dels factors que més influeix en l'ésser humà, no només en l'àmbit de confort sinó en l'àmbit de salut i de productivitat. Juga a més a més, un paper determinant en el disseny de qualsevol espai: la textura no és textura sense llum. La geometria no és geometria sense llum.

Aquest curs engloba disseny conceptual, estratègies per projectar i els conceptes tècnics necessaris per saber escollir i utilitzar cada tipologia de lluminària. S'estudiaran diferents casos pràctics perquè l'alumne aprengui de manera pràctica a entendre i dominar la llum en els seus propis projectes.

Destinataris

• Format: Presencial i streaming
  • Criteris d'exposició: expositiva.
  • Estructura de les sessions: una sessió setmanal de 4 hores
  • Casos pràctics:
  • Visites previstes: No
  • Sistema d'avaluació: No

L’objectiu és que l’alumne desenvolupi el criteri per saber escollir lluminàries segons les seves característiques tècniques i aprengui les diferents estratègies per projectar amb la llum com a eina, segons la tipologia de projecte.

Sessió 1 - 1 d'octubre

• 15.00-16.00 h Dissenyar amb llum. Il·luminar o il·luminar?
• 16.00-17.00 h Fabricadores, productes, qualitats, especificació
• 17.00-18.00 h Del projecte a l'especificació. Com abordar un projecte d'il·luminació
• 18.00-19.00 h El projecte d'il·luminació: documentació executiva necessària per a garantir una instal·lació perfecta

Sessió 2 - 8 d'octubre

• 16.00-17:00h Normativa i estandardització. Aplicacions en interior i en exterior. Exemples pràctics.
  • 17.00-18:00h Quantificar la llum. Dialux.
  • 18.00-19:00h Estratègies d'il·luminació aplicades a projectes de indoor. Exemples pràctics. Estratègies d'il·luminació aplicades a projectes de outdoor. Exemples pràctics.

Sessió 3 - 13 d'octubre

• 16.00-17:00h Electricitat i electrònica: drivers, sistemes de control, cablejat. Exemples pràctics.
  • 17.00-18:00h Detalls constructius
  • 18.00-19:00h Quina relació té la il·luminació amb la percepció i la salut de l'usuari. Estratègies d'il·luminació en workplaces. Exemples pràctics.
Direcció i Professorat
Preu general
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
COAC Estudiant
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per desenvolupar aquestes tasques.

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.

Entitat col·laboradora