Portada de la novela Delirious New York

Escola d'estiu | Arquitectura i crítica aplicada

Curs sobre Arquitectura i crítica aplicada de l'Escola d'Estiu. Com fer que la nostra producció arquitectònica sigui un reflex del nostre temps? Aquest curs explora la idea de Pensament Crític Aplicat , com a motor fonamental en l'evolució del camp de coneixement de l'arquitectura occidental al llarg de la seva història i actualment.

Recorda que si fas la teva matrícula abans del 31 de maig (inclòs), pots beneficiar-te d'un 10% de descompte addicional.

Modalitat: Online
Edició: 1a
Direcció: Cristina Goberna Pesudo
Idioma: Castellà
Horaris: Dilluns de 16.00 a 18.00 h

A través del Pensament Crític Aplicat, veurem en el Curs sobre Arquitectura i crítica aplicada alguns canvis substancials a l'arquitectura del segle XX i XXI, centrant-nos en la seva instrumentació en tres temes centrals com a agents de canvi social, polític i cultural: L'educació arquitectònica, la representació i la ciutat.

Aquest curs és teòric pràctic. Les i els participants atendran xerrades teòriques, participaran en debats i faran un curt exercici de crítica aplicada que els servirà d'exemple per a l'aplicació de la crítica a la seva pròpia producció.

L'objectiu fonamental del curs és que les i els participants adquireixin nocions històriques de crítica aplicada en l'arquitectura i com instrumentalitzar el pensament crític en la seva pròpia pràctica ja sigui aquesta projectual, educativa, d'escriptura, comissariat etc.

Destinataris

Aquest curs és dirigit tant a arquitectes i arquitectes professionals dedicats a l'edificació, com a aquelles i aquells la dedicació dels quals se centra en el comissariat, la crítica o l'educació, així com a estudiants d'arquitectura de qualsevol nivell.

Format

Online (aquest curs s'ha de seguir exclusivament en directe i no es disposarà de vídeo per veure en diferit).

Criteris d'exposició

Magistral i participativa (lectures i exercicis).

Estructura de les sessions

2 hores dividides entre teoria, debats i pràctica.

Casos pràctics

Un exercici de crítica aplicada sobre Barcelona i el camp de coneixement arquitectònic.

Visites previstes

No hi haurà visites a l'ésser un curs en línia.

Sistema d'avaluació

Sense avaluació.

• Eines d'anàlisi crítica de temes concrets.
  • Construcció d'un posicionament/argumento informat.
  • Aplicació de la crítica a la producció arquitectònica.

Sessió 1: Introducció a la Crítica

En aquesta classe farem una introducció històrica a la crítica a l'arquitectura a través de la seva connexió amb altres disciplines com l'art o la política i explorarem el paper de l'arquitecta i l'arquitecte com a intel·lectuals públics.

Sessió 2: Pensament Crític i Representació Arquitectònica

En aquesta sessió estudiarem la comunicació en l'arquitectura a través de la història de la seva representació en episodis en els quals moments de dissens de diversa índole van fer avançar de manera radical les seves tècniques i mitjans. Veurem treballs de Le Corbusier, Archigram, Superstudio, Archizoom, els inicis de OMA, Office for Political Innovation, Liam Young etc…

Sessió 3: Pensament Crític i Educació Arquitectònica

En aquesta sessió, explorarem pedagogia crítica o radical arquitectònica al segle XX i XXI com la Unité Pédagogique 8 (Paris, 60's) o Global Tools (Florència, Milà 70's) i com alguns dels experiments pedagògics del segle XX han influït l'educació i el pensament arquitectònic avui.

Sessió 4: Pensament Crític i Ciutat

En aquesta sessió explorarem alguns exemples de projectes especulatius manifest de ciutat com Made in Tòquio d'Atelier Bow-Wow, Brussel Capital of Europe de Pier Vittori Aureli & Berlage Institute o Uncertain States of Europe del col·lectiu Multiciplity.

Direcció i Professorat
Preu General
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
COAC Estudiant
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per desenvolupar aquestes tasques.

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.