Hotel en reformas
Edificació i rehabilitació |
Edificació i rehabilitació

Conferència | L’arquitecte i la cuina. El somiatruites Xavier Andrés i David Andrés

Adreça: Escola Sert | Carrer Arcs, 1-3. 08002. Barcelona
Demarcació: Barcelona
Data d'inici: 18 Set 2024
Horari: Dimecres de 15:00 a 17:00 h
Cost: Gratuïta

Ponents

Xavier Andrés

Arquitecte titulat per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAV). Entre els seus projectes destaca el Mas de Pedrafita, el celler del restaurant ABaC de Barcelona, l’interiorisme de la clínica d’estètica Ribe Clínic, a passeig de Gràcia de Barcelona, o el restaurant i hotel Somiatruites a Igualada, del qual n’és també́ copropietari.

L’Hotel del Somiatruites es genera amb la voluntat d’integrar-se en l’arquitectura del barri del Rec d’Igualada, regenerant-la, de manera sostenible i formant part de la globalitat d’un projecte gastronòmic. A l’interior: pell, fusta i llum són les eines amb les que aconseguir un espai confortable, i adaptable. Les habitacions s’entenen com a possibles sales d’estar i de reunió, una proposta possible gràcies a un llit que s’amaga al sostre i una taula que també desapareix, de manera que l’espai sigui transformable i dinàmic. Aquesta obra ha estat guardonada en les Mostres d’Arquitectura de les Comarques Centrals del COAC.

El seu estil arquitectònic es basa en els criteris de comunió entre l’entorn patrimonial i l’espai que cal projectar, valorant el patrimoni de cada zona, i apostant per l’arquitectura sostenible.

David Andrés

Xef, format a la prestigiosa escola Hoffmann i després de molts anys com a cap de cuina a l’ABAC, és l’actual xef de l'històric restaurant Via Veneto de Barcelona, amb una estrella Michelin.