Reglamento de taxonomía europea

Demarcació: Barcelona
Data d'inici: 22 Gen 2024
Horari: Lunes de 17.00 a 19.00 h
Cost: Gratuita y exclusiva para colegiados

El Reglament de Taxonomia d'activitats econòmiques sostenibles de la Unió Europea (UE) és un nou reglament europeu que proposa un sistema de classificació clar i transparent per identificar activitats sostenibles. Aquesta iniciativa s'ha proposat com un instrument clau perquè Europa assoleixi els objectius climàtics i mediambientals ambiciosos, i perquè les generacions futures gaudeixin d'un món més habitable i sostenible.

El curs té l'objectiu de donar a conèixer la implicació de la taxonomia al sector de l'edificació i la seva aplicació al mercat immobiliari.

Tot i que l'obligatorietat del compliment del reglament de la Taxonomia es desplegarà totalment el 2025, és des de l'any 2021 que algunes empreses (financeres i no financeres) ja tenen l'obligació de reportar.

Adquirir coneixements sobre la Taxonomia Europea i els criteris tècnics per a la verificació de la sostenibilitat ambiental d'activitats econòmiques d'edificació (nova construcció, rehabilitació i adquisició i propietat) serà imprescindible per donar un servei global als nostres clients.

Bloc 1: Introducció a la taxonomia europea

• Conceptes generals
  • L'edificació en el marc de la taxonomia
  • Aplicació al mercat immobiliari

Bloc 2: Criteris de taxonomia a edificis

• Mitigació al canvi climàtic
  • Adaptació al canvi climàtic
  • Ús sostenible i protecció dels recursos hídrics i marins
  • Transició cap a una economia circular
  • Prevenció i control de la contaminació
  • Protecció i restauració de la biodiversitat i ecosistemes

Bloc 3: procés de verificació

• Plataforma de taxonomia de GBCe

Ponent

Eulàlia Figuerola

Arquitecta per l'Escola d'arquitectura del Vallès (UPC), postgrau en bioclimatisme, gestió i eficiència energètica per l'Escola Sert. Formada en Taxonomia, experta en Economia Circular, és avaluadora acreditada en VERDE i auditora DGNB International. Actualment realitza un màster en salut planetària ( UOC-UPC- ISGlobal) també és col·laboradora de GBCe des de l'any 2009.